25آوریل 2022 - طبق مطالعه جدیدی که در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شده است، مصرف منظم آووکادو با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مرتبط است.

مصرف آووکادو در ایالات متحده در دهه های اخیر به شدت افزایش یافته است، به احتمال زیاد به دلیل ترکیبی از عوامل از جمله تغییر جمعیت، افزایش آگاهیها در مورد سلامت و بازاریابی موثر. طبق گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده، مصرف آووکادو در ایالات متحده از کمتر از 3 پوند برای هر نفر در سال 2001 به بیش از 8 پوند برای هر نفر در سال 2018 افزایش یافته است، بدون اینکه از آن زمان تاکنون نشانه ای از کاهش تقاضا وجود داشته باشد. طبق گفته یک سازمان بازاریابی آووکادو از مکزیک، آووکادو تعدادی فواید تغذیه ای دارد. آنها عملاً در میان میوه ها از نظر محتوای چربی بالا، منحصر به فرد هستند، به طوری که یک سوم آووکادو حدود 5 گرم چربی تک غیراشباع سالم و تنها حدود 1 گرم چربی اشباع دارد. آنها همچنین تقریباً هیچ قندی ندارند، اما حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر، پتاسیم، ویتامین E، ویتامینK و ویتامینB هستند.

مطالعات قبلی نشان داده اند که مصرف آووکادو ممکن است از راه هایی برای افراد مبتلا به دیابت مفید باشد. مطالعات نشان داده اند که وقتی آووکادو در رژیم غذایی شما جایگزین کربوهیدرات ها می شود، به سرکوب گرسنگی کمک می کند و یک تجزیه و تحلیل از چندین مطالعه نشان داد که مصرف آووکادو ممکن است به پیشگیری از سندرم متابولیک کمک کند- مجموعه ای از عوامل خطر که با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری قلبی و سکته مغزی مرتبط است.

در این مطالعه، محققان داده‌های 68786 زن و 41701 مرد را که در مطالعات طولانی‌مدت بررسی ارتباط بین انتخاب‌های رژیم غذایی و نتایج سلامتی شرکت داشتند، بررسی کردند. شرکت کنندگان هیچ سابقه سرطان، بیماری عروق کرونر (CAD) یا سکته مغزی در ابتدای دوره مطالعه نداشتند. هر شرکت کننده یک پرسشنامه دقیق فرکانس غذا را در ابتدای مطالعه و سپس هر چهار سال یک بار در یک دوره پیگیری به مدت 30 سال این پرسشنامه را تکمیل کرد(برخی از شرکت کنندگان قبل از پایان این دوره، از دنیا رفتند یا از مطالعه خارج شدند).

مصرف آووکادو با کاهش خطر قلبی عروقی مرتبط است

در طول دوره ی پیگیری، در مجموع 14274 حادثه قلبی عروقی - رویدادهای مربوط به بیماری عروق کرونر یا سکته مغزی ثبت شد. پس از تنظیم برخی از عوامل سبک زندگی و رژیم غذایی به غیر از مصرف آووکادو، محققان دریافتند در مقایسه با شرکت‌کنندگانی که آووکادو مصرف نمی‌کردند، افرادی که حداقل دو وعده در هفته آووکادو مصرف می‌کردند، 16 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی به طور کلی و 21 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قرار داشتند. هر نصف وعده اضافی آووکادو در روز با کاهش 20 درصدی در خطر کلی قلبی عروقی مرتبط بود، که نشان می‌دهد مصرف آووکادو خود - به جای برخی عوامل دیگر - احتمالاً مسئول فواید مشاهده شده در میان افراد مصرف کننده ی آن است. علاوه بر این، جایگزینی نیم وعده کره، مارگارین، پنیر، تخم مرغ، ماست یا گوشت های فرآوری شده با نصف وعده آووکادو در روز ، با 16 تا 22 درصد کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، بسته به نوع غذا مرتبط بود. هیچ ارتباطی بین مصرف آووکادو و خطر سکته ی مغزی مشاهده نشد.

محققان نتیجه گیری کردند که جایگزینی برخی از غذاهای حاوی چربی با آووکادو می تواند منجر به کاهش خطر بیماریهای قلبی عروقی شود. برای ایده هایی در مورد نحوه گنجاندن آووکادو در رژیم غذایی خود، دستور العمل هایی را برای استفاده از آووکادو در تهیه ی سالاد میوه آووکادو و بلوبری، سالسای آووکادو و سوپ تابستانی آووکادو جستجو کنید.

منبع:

https://www.diabetesselfmanagement.com/news-research/2022/04/25/avocado-consumption-may-reduce-cardiovascular-risk/